čtvrtek 29. května 2014

Důležité je mít plán

Tak čím začneme ?
Jako architektka jsem prošla různými interiérovými design and fashion styly, které jsem navrhovala pro své klienty ... a řadu z nich jsem si více či méně vyzkoušela i ve svém vlastním bytě. A samozřejmě i móda bytová podléhá určitým trendům a módním diktátům a tak se po čase vše musí obnovovat, modernizovat, oživovat, rekonstruovat - zkrátka vdechnout věcem novou sílu a šmrnc. Občas stačí nový nátěr, nová výmalba a pár nových polštářků, které jsou vždy dobrým doplňkem.
Nyní připravujeme naše nové bydlení, na venkově za Prahou, v domě se zahradou ( jéé, jak já se už těším )a tak bylo nutné určit si nový styl - vymyslet novou tvář našeho domova. Dlouho jsem přemýšlela a hledala inspiraci pro design našeho nového domova. Bude již na spoustu let a musí být tedy velmi nadčasový a zároveň snadno kombinovatelný se vším, co už vlastníme. Vzhledem k mé oblibě bílé a černé barvy to nebylo tak těžké. Prostě černobílý základ je jasný. A protože jsem si velmi oblíbila NORDIC styl, mám o svém novém domově celkem jasnou představu.
V minulém bytě jsme experimentovali s červenou barvou - byla nádherná a dodala našemu obývacímu pokoji šmrnc a příjemné teplo a útulno. Předchozí barva byla světle modrá - svěží, ale studená. Kuchyň jsme svého času měli černo žlutou - to byla velmi dobrá kombinace. Taková dramatická a velmi útulná. A tak jsem si barevného interiéru užila dostatek.

 Takže se naše nové bydlení pozvolna začíná tvořit a je čas dotáhmout návrhy interiéru. Pro mě to bude velmi příjemná činnost, ale také trochu masochismus :) protože se už vážně nemůžu dočkat. Důležité je mít plán ... a proto než začneme s realizací je nutné vše dobře promyslet.
Pokud začínáte tvořit své bydlení, nakreslete si celý byt. Je jedno jestli v nějakém jednoduchém či složitějším programu nebo jen tak na papír, důležité jsou rozměry. Vyneste si všechny zaměřené kóty. Někdy se změna dispozic nabízí sama, tímto nadhledem ( pohledem na půdorys bytu ) zjistíte sami, že pokud bychom některou stěnu vybourali, mohl by byt vyhovovat mnohem lépe našim požadavkům a představám. Někdy je možné vybourat všechny vnitřní příčky a začít tak úplně od začátku - to jsou však již úkoly pro odborníky a do takových se prosím určitě sami nepouštějte.
Takže máme byt ... několik metrů čtverečních, okna, dveře, vše je potřeba zakreslit. Já mám tedy jasno : stěny budou převážně bílé. Ale aby to nebylo příliš nudné a sterilní, použijeme tapety a malá část bude mít barevnou výmalbu ( o tom ještě příště). Tapety jsem hledala vážně dlouho a moje představa byla jasná. Po dlouhém hledání jsem našla tapety od německého designéra Larse Contzena a jejich barevné variace mi naprosto vyhovují.


Další do pokojíčku syna a druhého pokoje, který bude sloužit jako synova herna a příležitostný hostinský pokoj a jednou snad jako druhý dětský pokoj. Pruhovaná tapeta je od stejného výrobce jako tapety Larse Contzena a to je : A.S. Creation a žlutá sloníková tapeta je od českého výrobce : DecorPlay

Podlahy by měly být jednotné, protože jednotným materiálem se prostor ještě opticky zvětšuje více než když máte v každé místnosti jinou podlahovou krytinu, pro zateplení a zútulnění pak můžete položit kusové koberce. Nezapomeňte, že právě koberce svou velkou plochou velmi ovlivňují celkový vzhled místnosti a měl by být proto velmi pečlivě vybírán. Já jsem jednoznačně pro bělený dub a pokud si nemůžete dopřát pravé dřevo, dobře vybírejte mezi laminátovými podlahami, kterých je dnes již na trhu velké množství.


A koberce, které jsou mými favority - zakoupíte v koberce Breno a Ikea.


Tento poslední je od belgického výrobce a zakoupíte ho v různých velikostech za báječnou cenu v prodejně koberce Breno. Není sice čistě černobílý, ale to je v pořádku - tento koberec bude v předsíni, kde bude vystaven špinavé obuvi. A šedá je vlastně něco mezi černou a bílou, držím se tedy stále stejného konceptu. To je totiž velmi důležité - je nutné o interiéru přemýšlet v co největší šířce, aby nedocházelo zbytečně k eklektismu stylů a designových konceptů. Byt stejně budete vnímat více jako celek ne místnost po místnosti jako v hotelu a různé průhledy a pohledy skrz byt budou tak působit krásným sofistikovaným a sjednoceným dojmem.


Žádné komentáře :

Okomentovat